![]() | Bevételek kezelése |
A program az önkormányzati napi munkában, a különböző jogcímeken keletkező pénzügyi követelést is tartalmazó, szerződéseken vagy határozatokon alapuló bevételeinek kezelésére (teljeskörű vevőanalitika) készült.
Használatával a következő jogcímek szerződései, határozatai rögzíthetők illetve dolgozhatók fel:
1) Ingatlannal kapcsolatos szerződések, határozatok
2) Hatósági eljárással kapcsolatos határozatok
3) Támogatásokkal kapcsolatos határozatok
4) Egyéb szerződések, határozatok
Fenti jogcímeknél először a szerződések illetve határozatok legfontosabb adatait kell rögzíteni a fizetési előírásokkal együtt.
A szerződések, határozatok, stb. alapadatai általában a következők:
Ezeknek az adatoknak a rögzítése után kéri a program a fizetési kötelezettség részletezését, ami a programban azonos elvek alapján történik. Itt lehet/kell részletezni, hogy
Minden befizetést előíró sorhoz még egy rövid megjegyzést is írhatunk, ami tájékoztat a fizetések listájában ennek a sornak a tartalmáról.
A korábban rögzített szerződések, határozatok adatainak bármelyikére lehet szűréseket, listázásokat, ellenőrzéseket összegzéseket végezni.
Gyakran előfordul a program használat közben, hogy a korábban rögzített határozatok, szerződések közül ki kell keresni egyet. A különböző listákban egyszerűen lehet keresni a
Ha egy vevőnek több kötelezettsége is van az adatbázisban, akkor ezek mindegyike képernyőre kerül a keresés után.
Ha egy ingatlanhoz több kötelezettség is kapcsolódik az adatbázisban, akkor ezek mindegyike képernyőre kerül a keresés után.
Minden felhasználó maga is összeállíthat egy vagy több listaképet a saját igényének megfelelően. A lista bármelyik sora mögött lévő szerződés vagy határozat, előírás, befizetés adatot egyszerűen képernyőre kérhetünk. Természetesen a képernyőn lévő aktuális listát nyomtatni is lehet.
Példaképpen egyszerűsítve, egy blokksémával mutatjuk meg a szerződés-nyilvántartó modul működését a közterület használatokkal kapcsolatban.
Természetesen a rögzített szerződés vagy határozat minden adatára is lehet feldolgozásokat végezni, pl. listába gyűjthető a lejárt határidejű szerződés, vagy egyszerűen képernyőre hozható adott személy minden szerződése vagy határozata a fizetési előírásokkal és teljesítésekkel együtt.
Ez a szolgáltatás biztosítja azt a lehetőséget, hogy nem csak a pénzügyi iroda dolgozói rögzíthetik a szerződés vagy határozat adatait, hanem azoknak az irodáknak a dolgozói is, akik a szerződést készítik vagy a határozatot hozzák, a pénzügyi iroda dolgozói csak a befizetésekkel, számlákkal, elszámolásokkal kapcsolatos adatokat rögzítik.
Ezzel egy sor párhuzamos munkavégzés csökkenthető vagy meg is szüntethető.
A hálózaton megfelelő jogosultságokkal biztosítható, hogy mindenki csak azokat az adatokat módosíthatja, ami a hatáskörében van, de láthatja azokat az adatokat is, amire a munkája miatt szükség van, de mási hivatali szervezet rögzítette a közös adatbázisba.
Fizetések rögzítése, feldolgozása
A rendszer fontos feladata, hogy a különböző jogcímeken történő befizetéseket rögzítse a kötelezettek nevéhez (vevő analitika), valamint az, hogy a rögzített adatokat különböző szempontok alapján feldolgozza.
A befizetési bizonylaton, pl. csekken szereplő kötelezett nevét egyszerűen lehet kikeresni a listából. A kiválasztás után a képernyőn megjelenik a névhez korábban bármilyen jogcímen rögzített kötelezettségek azonosítója a jogcím megnevezéssel és az esetlegesen korábban készült számlákkal együtt. Ezekből kell kiválasztani azt, amelyikhez a befizetés tényét akarjuk rögzíteni. Választás előtt az egyes sorok tartalma egyszerűen képernyőre hozható. Ha választottunk, vagy a kiválasztott névhez csak egy kötelezettség tartozik, akkor a program képernyőre adja
A képernyőn láthatjuk az előre beállított jövőbeli fizetési kötelezettségeket, a korábbi fizetésekkel együtt. Rögzíteni lehet:
Ha a befizetések rögzítése közben szükségünk van a követeléseinket tartalmazó szerződés vagy határozat tartalmára, akkor ezt is egyszerűen hozhatjuk képernyőre az esetleges változatokkal együtt.
Tetszőleges időszakra vonatkozóan, személyenként is lehet összegezni a képernyőn lévő adatokat (követelés, teljesítés, egyenleg).
A befizetésekről jogcímenként készíthetünk összesítő vagy egyenleg listákat a hátralékosokról, a túlfizetőkről. Különböző feldolgozásokat végezhetünk tetszőleges időszakokra vonatkozóan, amikkel a napi gazdálkodási feladatokon túl a számvitelhez is szolgáltathatunk adatokat, pl. a rendszeres ÁFA bevalláshoz. A képernyőre kerülő listák tartalmát a felhasználó választhatja ki vagy maga állíthatja össze az éppen aktuális feladatnak megfelelően.
A hivatal gyakorlatának megfelelően lehet egyenlegközlőket készíteni a hátralékosok számára.
Egyszerűen kiszámolható az adott időpontban várható befizetések összege a likviditási terv készítéséhez.
Számlák készítése, feldolgozása
A számlázó rész a vonatkozó pénzügyi rendeleteknek megfelelően folyamatos sorszámozást, ezen belül elkülöníthető alszámozást készít, éven belül egytől kezdődően. Számlázni lehet:
A rendszerből kapott adatok alapján
A külső adatok alapján
Azokhoz a számlákhoz, amiknek a számla sora azonos, pl. a házasságkötő terem bérleti számlája, sablon készíthető, aminek segítségével pontos, és a számviteli előírásoknak megfelelő számlák készíthetők.
Az elkészített számlák adatai szerint feldolgozásokat, kereséseket, összegzéseket, ellenőrzéseket stb. lehet végezni. Folyamatosan lehet ellenőrizni a befizetések elmaradását, kiszámolni az esetleges késedelmes fizetés miatti kamatokat. A számítógép készíti a számlakönyvet az összes elkészült vevő számlával, a halasztott ÁFA-t is figyelő ÁFA elszámolással, kifizetésekkel, stb.
Néhány jogcím részletesebben leírt, a fentiekhez hasonlóan működő leírását mellékeljük. Ha van olyan jogcím, ami nem szerepel a rendszer jelenlegi szolgáltatásai között, akkor azt rövid idő alatt pótoljuk.
Fenti rendszer kiegészíthető a következő modulokkal is:
Árlista Kapcsolatfelvétel | Ugrás az oldal tetejére |